Bel Fıtığı

Bel fıtığı nedir?

Bel fıtığı, beldeki omur kemikleri arasında bulunan disklerin fıtıklaşması sonucu ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Fıtıklaşan disk, omurilik kanalını veya kanalın arka-yan taraflarından geçmekte olan sinirleri sıkıştırır ve hastada bel ve bacak ağrılarının oluşmasına sebep olur.

Bel ve/veya bacak ağrısı en fazla görülen şikâyettir. Ağrıyla birlikte bacaklarda uyuşma, karıncalanma, hastalık ilerledikçe kuvvet kaybı ve bacakta incelme görülebilir. Çok ileri ve ihmal edilmiş hastalarda idrar ve büyük abdestini tutamama, bacaklarda ileri kuvvetsizlik ve hatta felç durumu gelişebilmektedir.

Risk faktörleri nelerdir:

Aşırı kilo bel fıtığının en sık sebeplerindendir. Hareketsizlik, sigara içmede risk faktörleri arasındadır. Günlük yaşamda omurga fizyolojisine uygun hareket etmemek, farkında olmadan yük kaldırma, nesneleri itme, çekme gibi yaptığımız bir dizi harekette omurgaya zarar verebilmektedir. Ağır fiziksel aktivite ve ağır kaldırma gerektiren mesleklerde bel fıtığı açısından risk altındadır.

Bel fıtığı muayane ve görüntüleme metodları ile tesbit edilip değerlendirildikten sonra tedaviye geçilmelidir. Hastaların büyük bir çoğunluğu cerrahi müdahale gerektirmeden tedavi edilebilmektedir. Ağrı kesici, kas gevşetici ilaçlar ve istirahat ile hastaların şikayetleri gerileyebilmektedir. Doğru seçilmiş hastalarda fizik tedavi yapılabilir ve sonuçları başarılı olmaktadır. Cerrahi müdahale son çaredir. Ancak hastalık ilerlemiş ve yapılan muayenede ve görüntüleme yöntemlerinde bazı bulgular oluşmaya başlamışsa ameliyat kararı verilir. Hastaya ve bel fıtığının şiddetine göre yapılan tedaviler farklılık göstermektedir. Tedavi seçenekleri arasında çeşitli enjeksiyonlar, radyofrekans ile diske müdahele edilmesi, mikrocerrahi yöntemle diskin alınması sayılabilir. Kliniğimizde tüm yöntemleri uygulayabilecek cerrahi ekip ve ekipman mevcuttur ve doğru hasta seçimi yapılarak her türlü uygulama yapılabilmektedir.