Düz Tabanlık

39062511 - summer foot care. woman in a beauty salon for pedicure and foot massage.

Düz Tabanlık

Düz taban ayaklar ayağın arkının düşük olması ile meydana gelir. Ayak tabanının iç tarafı yere temas eder. Tek veya iki taraflı olabilir.
Yeni doğan ve 1 yaşa kadar çocuklarda düz tabanlık normaldir. Çoğu zaman parmak ucuna kalkınca ayak kavsi oluşurken taban yere değince kaybolur. Ayaktaki bu düz taban şekil bozukluğu elle manipülasyon ile düzeliyor ise buna esnek düz taban denir ki bu durum çoğu zaman ayağın doğal şeklini ifade eder, yani bir hastalık olarak algılanmaması gerekir. Nadiren özel tabanlıklar kullanmak gerekirse de, bu şekil tabanlık veya alçı ile düzeltilemez ve çocuğun ayak şekli bu olacak demektir. Sert olan yani el ile manipulasyon ile düzelmeyen düz taban şekil bozukluğu ise tedavi edilmesi gereken bir ayak hastalığı olabilir. Bu nedenle bu tarz sert, esnek olmayan düz tabanların radyolojik incelemesi yapılır. Esnek olan düztabanlık hemen hiçbir zaman tedavi gerektirmez. Ayakkabı seçiminde ailelerin esnek yumuşak tabanlı ayakkabılar tercih etmeleri gerekir. Ortopedik bot, ayakkabı gibi özel ve pahalı ayakkabılara gerek yoktur.
Çocuk yaşta normal olan ileri erişkin yaşlarda düz taban olan insanlar da vardır. Bu duruma kazanılmış düz taban hastalığı denir. Bu durum ayağın iç tarafında bulunan ve kavisin yapısına katılan posterior tibial tendon denilen tendonun hastalanması ve zayıflamasına bağlı ayak kavis kaybıdır ve hastalığın evresine göre tedavi edilmeleri gerekebilir.