Hiç Umut Yoktu, Evine Yürüyerek Döndü

ek6a4497Gürcistan’nın en ünlü sinema ve dizi oyuncusu 33 yaşındaki güzel Shorena Begashvili ile 14 yaşındaki tatlı kızı Eva Barbakadze için sıradan bir gün başlıyordu.  Anne kız her zaman ki gibi neşe içinde kalkarak, manzaranın hakim olduğu terasta kahvaltılarını yaptı. Shorena Hanım ile kızı Eva, günü kendilerine ayırarak evlerinde anne-kız keyifli bir gün geçirmek için planlar yaptı. Oyun oynadılar, birlikte gelen dizi senaryolarını okuyup eğlendiler ve akşam oldu. Ancak kader onlara bedeli çok ağır ve acı bir oyun hazırlıyordu. Anne, kızına en sevdiği yemeği yapmak için mutfağa gitti ve ne olduysa o zaman oldu.  14 yaşındaki Eva birden dengesini kaybederek, 5. kattaki terastan zemine nasıl olduğunu bile anlayamadan düştü.

Ağrıları bir türlü geçmiyordu

Küçük Eva, omurgası, kolları, bacakları ve boyunda çok ciddi kırklar ile en yakın hastaneye kaldırıldı. Gürcü Doktorlar,  yaşamasının mucize olduğunu söyledikleri Eva’yı acil ameliyata aldı.  Küçük Eva sayısı bile hatırlayamadığı onlarca ameliyat oldu, günlerce yoğun bakımda kaldı, ancak aradan geçen aylara rağmen, ayağa kalkıp yürüyemedi, ateşi ve ağrıları bir türlü dinmedi. Shorena, kızı Eva için en uygun hastane ve doktorun İstanbul Liv Hospital Ulus’ta ve  Omurga Cerrahisi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Çağatay Öztürk olduğunu bulunca soluğu Türkiye’de aldı.

İki ay sonra taburcu oldu

Eva’nın Liv Hospital’a 39.5 derece ateşle, her iki bacağını oynatamaz durumda ve çok şiddetli ağrı içinde geldiğini söyleyen Doç. Dr. Çağatay Öztürk “Yapılan tetkiklerinde önceki omurga ameliyatının başarısız olduğunu, omurilik kanalının yeterince baskıdan arındırılamadığını, yapılan ameliyat bölgesinde enfeksiyon ve yine her iki ayakta kırıklar olduğunu tespit ederek omurga ameliyatına aldık. Mevcut enstrümantasyonlarını değiştirdik ve uzattık ve enfeksiyonu temizledik” dedi. Bir hafta sonrada ayak ameliyatlarının yapıldığını söyleyen Doç. Dr. Öztürk “Ameliyatlardan sonra 1 hafta içerisinde tekerlekli sandalyeye oturtularak ağrısız bir şekilde hareketlenme sağlandı. Ameliyatın üçüncü haftasında destekle ayağa kaldırdığımızda yürümeye başladı. İkinci ayında fizik tedavi bittiğinde Eva yürüyerek taburcu oldu ve ülkesine döndü” dedi.